Kako se koristi Sauna?

Svi oni koji posećuju  saunu znaju da je ona neprijatelj broj jedan svakoj vrsti stresa.

Sauna je namenjena opuštanju organizma, jačanju imunog sistema i zdravstvenog stanja uopšte.

SAUNA: Pravila koja morate znati

 

Saune su odličan način da se opustite i zagrejete tokom hladnog vremena. Među mnogim priznatim zdravstvenim prednostima, smatra se da redovno korišćenje sauna ublažava bol, privremeno oslobađa simptome prehlade i smanjuju stres. Međutim, važno je zapamtiti da morate pravilno koristiti saunu ukoliko želite da iskoristite pun potencijal saune i da bude sigurni prilikom korišćenja. Saune se smatraju sigurnim za većinu korisnika, ali neki ljudi treba da preduzmu dodatne mere predostrožnosti. Mnogi spa centri neće dozvoliti deci pre određenog uzrasta ulazak u saunu.

 

HIDRATACIJA

 

Pre nego sto uđete u saunu popijte dve do cetiri čaše vode. Saune uzrokuju obilno znojenje tela i time gubitak vode. Upravo zbog ovoga, od vitalnog je značaja da ostanete hidrirani. Ukoliko ne pijete dovoljno vode pre nego što uđete, možete dehidrirati. To može dovesti do toplotnog udara, ili još gore do gupitka svesti. Izbegavajte konzumiranje alkohola pre i tokom korišćenja saune.

 

HIGIJENA

 

Donesite čist, pamučni peškir za sedenje. Peškir će Vam pomoći da se očistite, kao i da zaštitite klupe od znoja. Ponesite i bade mantil i papuče za hodanje po objektu. Takođe je poželjan termos sa lekovitim čajem koji izaziva preznojavanje. Sve što se donosi u saunu mora biti suvo i čisto. U saunu ne unosite ništa prljavo, niti stvari koje ste nosili tokom dana. Odeća pokupi puno prašine i prljavštine tokom dana. Toplina u sauni će osloboditi tu prljavštinu u vazduh i na kožu.

 

BEZBEDNOST

 

Pre ulaska u saunu trebali bi se skinuti svi metalni predmeti, metal se brzo zagreva u saunama i može ostaviti ozbiljne opekotine. Takođe ukoliko imate nakit, skinite ga i ostavite na sigurno mesto. Nanošenje krema i losiona takođe nije poželjno pošto oni zapušavaju pore i i sprečavaju disanje kože.

Bitno je da pre ulaska u saunu budete opušteni, obilni obroci pre ulaska nisu poželjni. Ukoliko ste upravo imali obilniji obrok, sačekajte sat ili dva pre ulaska. Razlog tome je što će telo koristiti puno energije za varenje.

Pročitajte uputstva za saunu koju koristite, svaka sauna će imati nekoliko različitih instrukcija, pa je najbolje da ih pregledate. Ukoliko idete u javnu saunu, uputstva će biti postavljena na zid. Ako ne vidite bilo kakve instrukcije, pitajte osobu koja je zadužena za održavanje saune za više informacija.

 

BORAVAK U SAUNI

 

Pre ulaska u saunu potrebno je dobro nasapunjati lice i telo, istuširati se i dobro obrisati. Veoma je bitno da se u saunu uđe suve kože, jer sto je koža suvlja i efekat saune će biti veći.

Prilikom korišćenja saune najčešće se prvo sedne na najniži nivo kako bi telo moglo da se navikne na temperaturu, a zatim posle nekoliko minuta može se popeti na viši nivo klupa.

Neka vam boravak u sauni traje između 8 i 12 minuta. Poslednjih nekoliko minuta u sauni treba sedeti i naviknuti se polako na izlazak. Po izlasku iz saune provedite nekoliko trenutaka u međuprostoru pre nego što odete pod tuš.

Temperature u nekim saunama dostižu 100°C pa je potrebno slušati telo. Ukoliko osetite vrtoglavicu ili bilo koji drugi vid nelagodnosti izađite odmah napolje.

 

IZLAZAK IZ SAUNE

 

Po izlasku iz saune provedite nekoliko trenutaka u međuprostoru pre nego što odete pod tuš. Zatim dolazi na red potapanje u kadu ili bazen hladne vode. U narednim trenucima sledi opuštanje na ležaljci, naravno prethodno se umotati u bade mantil ili u neke meke pokrivače. Drugi put ponoviti postupak: zagrevanje 8-12 minuta, međuprostor, potapanje, odmor. Kod trećeg puta se sluša telo i potrebe, jer ova faza nije obavezna, ali su koristi od saune još veće.

U fazi rashlađivanja vodom treba uzeti u obzir navike, stepen treninga i tehničkih mogućnosti. Početnicima se preporučuje trljanje sunđerom, zbog neprijatnog dodira sa hladnom vodom kao i svim onima koji ne podnose nagle promene temperature. Pored blažeg ili energičnog trljanja, može se vršiti i umotavanje natopljenim lanenim ili pamucnim peškirima.

Najpre treba početi od najudaljenije tačke od srca, tj spoljne strane desnog stopala. Mlaz vode se podiže u vis i dalje sa spoljne strane, vraća se sa unutrašnje, isto ponoviti i sa drugom nogom.

Zatim treba krenuti od desne ruke pa leve a zatim i od desne prepone do desnog ramena i sa levog se ponovo spusti mlaz. Učinite isto i sa leđima.

Lice je potrebno umiti sa dosta vode, a čelo rashladite sa sto moguće hladnijom vodom ali ne treba siliti ukoliko vam ne odgovara, nego sa neke blaže mlake vode spustati je do hladne. Ukoliko nemate tuš sve ovo se moze vršiti sa kantom za polivanje.

Ukoliko imate prostor u kući koji biste želeli da pretvorite u saunu, predlažemo da nam se obratite i naši projektanti će naći idealno rešenje za Vas. Radimo po principu sauna ključ u ruke. Vaš zadatak je jedino da iz naše ponude odaberete sauna lamperiju i materijal za oblogu klupa po Vašem ukusu i sve ostalo prepustite nama.

Iza nas stoji iskustvo od preko 15 godina, mnogobrojne reference najelitnijih ugostiteljskih, sportskih i ostalih objekata u Srbiji. Direktni smo uvoznici i zastupnici najvećih svetskih brendova u svetu sauna. Nudimo Vam kvalitetnu saunu izrađenu od najkvalitetnihih sauna materijala i najpovoljnije cene u regionu.

 

 

Preporučuje se intezivno zalivanje kamenja jer se na taj način povećava procenat vlažnosti i jona u vazduhu, što deluje smirujuće na nervni sistem.

Samo nekoliko minuta u sauni dovoljno je da vam se regeneriše koža, poboljša cirkulacija i ubrza metabolizam.