Mapei

O kompaniji Mapei

 

1937: Rodolfo Skvinci osniva M.A.P.E.I. – Materiali Autarchici Per Edilizia e Industria (Autarkični materijali za građevinarstvo i industriju) – u okrugu Boviza na severu Milana. Mapei počinje da proizvodi boje kao alternativu konkurentskim francuskim proizvodima. Tako je silikatna boja SILEXCOLOR postala kamen temeljac kasnijih globalnih uspeha kompanije.

 

Rodolfo Skvinci nastavlja sa povećanjem proizvodnih kapaciteta, a njegova želja da pomogne klijentima i zaposlenima, uprkos surovoj realnosti rata, postaje legendarna. Po završetku rata počinje proces rekonstrukcije, a Mapei je i dalje na samom vrhu. Zahvaljujući istraživačkom radu koji je zapisan u genima kompanije, kreiran je još jedan novi proizvod – ADESILEX, lepak za linoleum koji je zamenio tadašnji materijal Italeum.

 

 

Istraživanje. Proizvodnja. Zadovoljavanje potreba.

 

Značenje slova “A” u imenu M.A.P.E.I., je promenjen iz “Autarchic” što znači autarhični, koji očigledno ima političku konotaciju, u “Auxiliary” što znači pomoćni, što se zaista odnosi na proizvedene materijale – obeležavajući kraj tužnog perioda u istoriji.  Proizvodi se PIANOLINA, masa za zaglađivanje na bazi magnezijuma i gipsa, koja olakšava rad izvođačima.

Proizveden je i PLASTIGUM LEGANTE S+POLVERE CF – vezivo na bazi neoprena i lateksa, specijalno dizajnirano za ugradnju na brodovima, gde je za izravnavanje potreban proizvod dovoljno elastičan da izdrži strukturne ekspanzije, vibracije i pomeranja, a održava odličnu adheziju. Primetivši veliki potencijal tržišta keramičkih pločica, Mapei osmišljava ADESILEX P, prvi lepak za keramičke pločice na bazi rastvarača, kome se kasnije pridružio još jedan veoma uspešan materijal: ADESILEX PM.

1957-1966.

 

 

Osvajanje svemira i ekonomski bum!

 

Đorđo Skvinci, Rodolfov sin, koji u tom trenutku završava studije hemije na Milanskom univerzitetu, doprinosi uspehu kompanije proširivanjem širokog asortimana inovativnih proizvoda na međunarodni nivo. Stvoren je ADESILEX L1, lepak za linoleum na bazi alkohola. Dolazi do još jedne inovacije – ADESILEX P5 – bitumenskog solventnog lepka za polaganje podnih pločica je proizveden i distribuiran u Italiji pod imenom Prealino i Preaflex. Nakon njega, na tržište stiže ADESILEX P7, izrazito brzovezujući, elastomerni materijal.

Sledeći stiže ADESILEX P9, super-lepak za keramičke pločice koji se čak može upotrebljavati pola dana nakon mešanja. Moramo spomenuti i njegovog naslednika, njegovo veličanstvo, lepak ADESILEX P9 bez kazeina, prekretnicu u ugradnji keramičkih pločica, koji se i dalje koristi i cenjen je širom sveta zbog jednostavne upotrebe i prianjajućih svojstava. Mapei razvija i PIANODUR, samoizravnavajuću cementnu masu koja zauzima mesto proizvoda PIANOLINA – i proizvodi PIANODUR R koji omogućava brzo vezivanje i lepljenje suvih pločica, odnosno pločica koje nisu prethodno vlažene.

1967-1976.

 

 

Sve se dovodi u pitanje, osim Mapeija.

 

Mapei gleda u budućnost. KERABOND je Mapeijev prvi cementni lepak bez polimera, koji je garantovao visoki kvalitet po pristupačnoj ceni. Sa njim i KERALASTIC, zahvaljujući kome se keramičke pločice sada mogu nanositi na nove tipove podloga: od cementnih maltera do metalnih košuljica, drveta i staklenih vlakana. Takođe, tu je i SIGILLANTE PE12, lepak na bazi epoksida, sada poznat kao KERAPOXY, koji može zadovoljiti potražnju za fugama koje su otporne na kiseline (u laboratorijama, prehrambenoj, hemijskoj i farmaceutskoj industriji).

SIGILLANTE 3433, silikonska masa za zaptivanje – sada poznata kao MAPESIL AC – napravljena je za elastično zaptivanje spojeva na keramičkim površinama. Legendarno je pojavljivanje Fiata 500 na sajmu SAIE 1971, koji je bio pričvršćen na plafon uz pomoć lepka ADESILEX P9, mirno viseći kao gušter. Mapei je predstavio prvi fleksibilni aditiv na bazi lateksa za cementne lepkove: ISOLASTIC. Sistem KERABOND + ISOLASTIC dozvoljava da se velike i relativno neupojne pločice ugrađuju na visoke spoljne fasade i drvene podloge.

1977-1986.

 

 

Mapei osvaja Ameriku, Italija prelazi na svetsku scenu.

 

Mapei počinje da internacionalizuje svoj rad, oslanjajući se na inovativne tehnologije razvijene u Italiji. U Kanadi je osnovan Mapei Inc, a odmah za njim i Mapei Corp. u Sjedinjenim Američkim Državama. Zahvaljujući sistemu KERABOND+ISOLASTIC, Mapei pravi revoluciju na severno-američkom tržištu – po prvi put, pločice su mogle da se ugrađuju na podlogu od iverice. Ipak, postoji nešto što će naterati Mapei da se zamisli: kako da se kompanija nosi sa iznenadnom popularnošću zidova od gipsanih ploča i problematikom njihovog oblaganja zidnim pločicama?

U međuvremenu, industrija keramičkih pločica zamenjuje dvostruki emajl novom jednostrukom tehnologijom koja ih, uklanjanjem odstojnika sa zadnje strane, čini glatkim i pogodnijim za ugradnju lepljenjem. Kao rezultat, nastaje KERAQUICK: brzovezujući lepak za polaganje podnih obloga, čak i preko postojećih pločica, koje su spremne za upotrebu već posle 24 sata; kao i KERAFLOOR, Mapeijev novi cementni lepak za nanošenje u debljini do 15 mm, koji se može koristiti i na podovima od klinker opeke i klasične toskanske terakote, kao i na dvostruko emajliranim pločicama sa velikim odstojnicima.

1987-1996.

 

 

Mapei pokreće sopstvenu revoluciju.

 

Mapei pokreće sopstvenu revoluciju koja donosi brojne inovativne proizvode.. MAPECEM, na primer, je brzosušeće hidrauličko vezivo za spravljanje estriha idealnih za postavljanje keramičkih pločica nakon samo 4 sata, kao i elastičnih i drvenih podova nakon samo 24 sata. GRANIRAPID omogućava bezbedno postavljanje velikih i tankih ploča od prirodnog kamena. ULTRACOLOR je visokokvalitetna cementna masa za fugovanje, čijom su upotrebom podovi prohodni za lak pešački saobraćaj već nakon 3 sata. Jedinstvena u svojoj grupi proizvoda u svetu, sprečava iscvetavanje i garantuje savršeno glatku površinu i postojanu boju fuge. Masa za zaglađivanje ULTRAPLAN je izuzetno popularna i uspešna zahvaljujući karakteristikama samoizravnavanja i otpornosti na habanje.

MAPEGROUT i MAPEFER su takođe proizvedeni u svrhu sanacije betona. MAPE-ANTIQUE se koristi za sanaciju zidanih konstrukcija, dok aditiv MAPEFLUID pospešuje performanse betona. Mapeijeva ekološka svest rezultira nastankom linije proizvoda sa oznakom ECO, bez isparljivih rastvarača, što povećava asortiman proizvoda za elastične podne obloge. 1993. osnovan je Mapeijev profesionalni biciklistički tim koji će narednih 10 godina trijumfovati širom sveta. Mapei stvara AQUAFLEX, prvu tečnu hidroizolacionu membranu, spremnu za upotrebu, za hidroizolaciju terasa i kupatila. Tada nastaje i MAPELASTIC, fleksibilna cementna hidroizolaciona membrana, revolucionarni proizvod sa sjajnom budućnošću.

1997-2006.

 

  1. godine osnovan je centar Mapei Sport.. Dva sjajna događaja sa oznakom Mapei obeležila su ovu deceniju. 1998. godine tri člana biciklističkog tima Mapei – Balerini, Tafi i Piters – trijumfovali su na čuvenoj trci Pariz-Rube. 2006. godine italijanska fudbalska reprezentacija, kojoj je sponzor bio Mapei, osvojila je Mundijal. Mapei nastavlja da daje svoj doprinos razvoju tehnologije. Kontaktni lepkovi ADESILEX P4 i PLANOBOND koji ne zahtevaju dvostrano nanošenje, čine postavljanje pločica lakšim i bržim. KERAFLEX MAXI, deformabilni cementni lepak pogodan je za ugradnju velikoformatnih pločica i prirodnog kamena. ELASTORAPID, visokodeformabilni, dvokomponentni cementni lepak, sa produženim otvorenim vremenom, bez klizanja na vertikalnim površinama, omogućava lakšu i jednostavniju ugradnju. Proizveden je i MAPEQUICK, pogodan za ugradnju na podzemnim i podvodnim konstrukcijama, kao i potpuno nov sistem MAPETHERM za termičku izolaciju, koji omogućava značajnu uštedu energije.

FRP (za beton) i MAPEGRID (za zidane konstrukcije) su napravljeni za strukturno ojačanje starih zgrada. Na tržište dolaze i ULTRAFLEX S2 MONO i S2 QUICK, jedini visokodeformabilni, jednokomponentni lepkovi koji takođe mogu da umanje buku uzrokovanu pešačkim saobraćajem. Za podove na bazi cementa i sintetičkih smola razvijeni su hidraulično vezivo ULTRATOP i trokomponentni malter MAPEFLOOR. ULTRACOLOR PLUS, sa druge strane, sprečava apsorpciju vode i stvaranje buđi na fugama u vlažnim ili toplim prostorijama kao što su saune. Toliko korisnih i inovativnih Mapei proizvoda. Ali, kako? Zato što su istraživanja zapisana u našim genima.

2007-2012.

Zahvaljujući novim tehnologijama, vesti putuju brzo, tako da svaki događaj koji se desi bilo gde u svetu postaje odmah deo naših života. Ali to nije sve. Čak i ideje, mišljenja i slike su deo komunikacijskog toka, a društvene mreže su najbrži i najkreativniji alati koji nam pomažu da dođemo do istomišljenika. Tablet računari nam pomažu u ovom procesu, a razmena informacija i komunikacija su postali jednostavniji nego ikada. Brzina igra jednu od ključnih uloga u nauci: naučnici su u laboratorijama blizu Ženeve počeli eksperimente u najvećem akceleratoru čestica na svetu, kako bi simulirali uslove koji su doveli do “Velikog praska” 2011. formirani snopovi čestica su putovali brzinom većom od brzine svetlosti. Pobede plivačice Federike Pelegrini odvele su Italiju na sam vrh sveta. Stari prijatelj Mapeija, Kadel Evans, po prvi put je osvojio Svetsko prvenstvo u biciklizmu održano u Mendriziju u Švajcarkoj. Lejdi Gaga je nova svetska pop zvezda, a kinematografija je dobila novu dimenziju sa neverovatnim specijalnim efektima u filmu Avatar. Na kraju 2011, prerani odlazak Stiva Džobsa je rastužio mnoge širom sveta koji je on pokušao da unapredi svojom revolucionarnom tehnologijom. Ovo je ujedno i period globalne finansijske i ekonomske krize, koja i dalje nije završena nakon ekonomskog kraha iz 2008. Uprkos svemu ovome, Mapei nastavlja da raste širom sveta, spreman da se suoči sa svim izazovima.

 

 

Uvek korak ispred drugih

 

Brz rast bez presedana, na svim frontovima, obeležio je poslednjih pet godina naše priče. Ostali smo verni strategiji koja se fokusira na internacionalizaciju, specijalizaciju i inovaciju. Zahvaljujući njoj, Mapei grupa nastavlja da se širi na svih pet kontinenata i beleži dvostruki rast prihoda svake godine. Nove kompanije se pridružuju Grupi, osnivamo nove filijale širom sveta, proširujemo proizvodne kapacitete i povećavamo broj proizvoda za sve sektore građevinske industrije. Neprekidne aktivnosti u sektoru za istraživanje i razvoj, koji je ponos i pokretačka snaga na kojoj počiva kompanija, utiče na uvođenje novih proizvodnih linija koje su se, samo u toku 2008, povećale sa 9 na 15. Ali, idemo korak po korak. Boja fug-mase koju smo nazvali „Karipski pesak” nastala je u Portoriku 2007. godine. Naredne godine, deo Mapei Grupe postao je i Polyglass, svetski lider u proizvodnji hidroizolacionih i izolacionih materijala. Austrijska kompanija Betontechnik, severno-američki Apac i italijanska firma Mapintec su pridruženi Grupi 2009, a 2011. godine se priključuje i Henkel Technologies Korea.

Broj filijala takođe nastavlja da se povećava. Mapei Hrvatska osnovana je 2008, a Mapei Južna Afrika, Mapei Holandija i Mapei Bugarska 2009. godine. 2010. osnovane su Mapei Danska, Mapei Koreja i Mapei Meksiko, dok se 2011. godina završila u velikom stilu kreiranjem još dve nove filijale Mapeija u Panami i Indiji. Povećao se i broj proizvodnih jedinica, a 2007. otvoreno je novo postrojenje za proizvodnju masa za zaptivanje u proizvodnom pogonu u Medilji, zajedno sa postrojenjem za proizvodnju boja. 2008, takođe u Medilji i 2009. u SAD, otvorene su linije za pakovanje proizvoda u novim ekološkim plastičnim kesama. 2011, Rescon Mapei je skratio ime i od tada je poznat samo kao Mapei, a otvorena je i nova laboratorija specijalizovana za istraživanje i proizvodnju proizvoda za podzemne konstrukcije. Iste godine počela je sa radom nova mobilna laboratorija posvećena aditivima. Za Mapei, rast znači biti u svakom trenutku u blizini referentnih tržišta, spremni smo da reagujemo na globalnom nivou, maskimalno koristeći razvojno-istraživačke aktivnosti. Zato što je Mapeijev zadatak da donese inovacije i širi znanje. Na korporativnom nivou, težimo da uvek budemo korak ispred drugih.

 

 

Budućnost je već počela.

 

  1. Mapei je u Francuskoj otvorio svoj treći proizvodni pogon na području Liona, preciznije u Sen Vulbasu, u samom srcu industrijskog parka En. To je čini jedinom evropskom podružnicom sa tri različita proizvodna postrojenja. Još jedan proizvodni pogon je otvoren 2013. u Barćinu, u Poljskoj. To je četvrti proizvodni pogon Grupe u Poljskoj, koji se pridružuje onom u Gljivicama, našoj podružnici Sopro Polonia u Noviniju i Gorka Cementu u Tšebinju. “Trgovinski most” podignut je između Evrope i Azije, zahvaljujući akviziciji turske kompanije Wallmerk Constructions 2013. godine. Mapei je u maju 2014. postao vodeći igrač na tržištu aditiva za beton u SAD pridruživanjem kompanije General Resource Technology Inc. (GRT). Ovo je bila strateška odluka sa ciljem proširenja tržišnog udela za ovaj tip proizvoda iz postojeće poslovne baze u centru SAD-a ka istoku i zapadu, a potom i Kanadi i Meksiku.
    U Maleziji, trećoj najjačoj ekonomiji jugoistočne Azije i trećoj najbogatijoj zemlji u toj oblasti u pogledu BDP-a po glavi stanovnika nakon Singapura i Bruneja, Grupa je otvorila novi proizvodni pogon u novembru 2015. u gradu Nilai (na sat vremena vožnje od Kuala Lumpura), koji sadrži najsavremeniju proizvodnu opremu i dovoljno prostora za skladištenje proizvoda i osnivanje sopstvene laboratorije za kontrolu kvaliteta. Mapei, koji posluje na meksičkom tržištu od 2010, konsolidovao je svoju poziciju u ovoj zemlji kupovinom dva proizvodna postrojenja od meksičke kompanije Texturizados de Zimapan SA de CV, Texzim u 2016. Ovo je obezbedilo Mapeiju dovoljno proizvodnih kapaciteta da odgovori na potrebe dinamičnog meksičkog tržišta. Dva postrojenja, koja se nalaze u gradovima Zimapan i Kankun, strateški su postavljena kako bi obezbedila efikasnu uslugu na većem delu meksičke teritorije.
    4. jula 2016, ZAO Mapei – ruska filijala Mapei SpA – preuzela je vlasništvo nad fabrikom u Kikerinu, 80 kilometara južno od Sankt Peterburga, od austrijske kompanije Baumit. Ovo će omogućiti Mapeiju da optimalno pokrije široka prostranstva na teritoriji severozapadne Rusije. Nekoliko dana ranije, 26. juna 2016, svečano je otvoren novi Panamski kanal, najambiciozniji inženjerski poduhvat ikada izveden u svetu.

 

Budućnost počinje danas

 

  1. godine Mapei je proslavio osamdeset godina postojanja, tokom kojih je značajno doprineo uspešnoj izgradnji brojnih građevinskih objekata, kao i obnovi i zaštiti važnih primeraka umetničkog i kulturnog nasleđa u Italiji i širom sveta.
    Tokom svih ovih godina, Mapei nije promenio svoj pravac, već neprekidno proširuje asortiman proizvoda i ostaje veran svojim glavnim principima: specijalizacija, internacionalizacija i stalna posvećenost istraživanju i razvoju. Postali smo konkurentniji otvaranjem i puštanjem u rad novih proizvodnih objekata širom sveta i proširenjem komercijalnih aktivnosti u mnogim drugim zemljama. Zacrtali smo pravi put u potrazi za rastom koji potvrđuju naše brojke. Danas kompanija ima 87 filijala, 31 istraživački i razvojni centar i 81 proizvodni pogon u 35 zemalja, od kojih svaki ima sopstvenu laboratoriju za kontrolu kvaliteta. Ovo su važne brojke koje sumiraju uspešnost procesa koji je počeo 1970. i koji do danas nije stao.

Bili smo svedoci snažnog rasta i početka uspešnih priča u raznim delovima sveta poput Severne Amerike, Velike Britanije, Poljske, Skandinavije i širokog područja pacifičkog dela Azije. Rasta sa preciznim ciljevima, u ime održivosti, kao i razvoja proizvoda sa visokim performansama.
Napredak u građevinskoj industriji usmeren je ka održivoj budućnosti i usko povezan sa inovacijama u sektoru hemijskih proizvoda.
Najjasniji primer ovoga – među desetinama inovativnih proizvoda koji su nastali poslednjih pet godina je RE-CON ZERØ, posebno razvijen za prevazilaženje problema prerade i reciklaže neiskorišćenog betona, koji predstavlja odličan primer kružne ekonomije.
Posvećenost očuvanju životne sredine i zdravlja ljudi prisutna je u svakom segmentu, pa tako i u izgradnji novih proizvodnih postrojenja koristimo lokalne, ekološki održive materijale.
Transparentno poslovanje i efikasnost koja rezultira inovacijama i garantuje vrhunske performanse: to su Mapeijeve ideje vodilje koje deli impresivan broj članova Grupe, za koju se očekuje da će samo rasti u godinama koje dolaze. Ove ideje daju dublje značenje u pravom smislu te reči, sloganu koji je pratio proslavu 80 godina od osnivanja Mapeija koji kaže – budućnost počinje danas!